MAK506 ELASTİSİTE TEORİSİ |
Makina Mühendisliği Bölümü |
||||
Yarıyıl |
Kredi |
3 |
|||
Teori |
Uygulama |
Laboratuvar |
|||
2 |
3 |
0 |
0 |
||
Zorunlu / Seçmeli |
Zorunlu |
||||
Önşartlar |
MAK506 |
||||
Ders Sorumluları |
Doç. Dr. Mehmet Ali Güler |
||||
Dersin İçeriği |
Temel Matematik Bilgiler.
Gerilme Analizi. Genleme Analizi. Korunum Yasaları. Doğrusal Elastisite.
Bünye Denklemleri. Genelleştirilmiş Hooke Yasaları. Elastisite Teorisinin
Temel Denklemleri. Gerilme Problemi. Yerdeğiştirme Problemi. Uygunluk
Koşulları. Düzlem Elastisitenin Genel Teorisi. Düzlem Gerilme Hali (ince
Levha Problemi). Düzlem Şekil Değiştirme Hali (Uzun Silindir Problemi). Dik
Eksen Takımında Çözüm. Gerilme Fonksiyonları. Airy Gerilme Fonksiyonu. Sınır
Koşulları. Çok Terimlilerle Çözüm. Biharmonik Fonksiyonlar. Kutupsal
Koordinatlarla Çözüm. |
||||
Dersin Amacı |
Elastik Cisimler Mekaniğinin gerilme,
şekildeğiştirme ve bünye bağıntılarının temel kavramlarını öğretmek. Bu
kavramlara dayalı hareket ve denge denklemlerinin çözüm yöntemlerini
anlatmak. Çeşitli sınır koşullarına bağlı olarak mühendislik problemlerini
incelemek. |
||||
Dersin Kazanımları |
Öğrenciler bu dersin sonunda; mekanik
problemlerini elastisite metodları ile çözmeyi öğreneceklerdir. |
||||
Ders
Kitabı |
Elasticity in Engineering Mechanics, by A.P.
Boresi and K.P. Chong, Wiley-Interscience, Second Edition, 2000. |
||||
Yardımcı
Kaynaklar |
Elasticity: Theory, Applications and Numerics,
by M.H. Sadd, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2005. Theory of Elasticity, by S.P. Timoshenko and
J.N. Goodier, McGraw-Hill, Third Edition, 1970. Applied Elasticity, by C.-T. Wang, McGraw-Hill,
1953. Elasticity: Tensor, Dyadic and Engineering
Approaches, by P.-C. Chou and N.J. Pagano, Dover Publications, 1992. Mathematical Theory of Elasticity, by I.S.
Sokolnikoff, McGraw-Hill, 1956. Elasticity, by J.R. Barber, Kluwer Academic
Publishers, 1992. Advanced Strength and Applied Stress Analysis,
by R.G. Budynas, McGraw-Hill, |
||||
Başarı
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Adet
|
Etki Oranı (%) |
||
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
|||
Kısa Sınavlar |
- |
- |
|||
Ödevler |
5 |
20 |
|||
Projeler |
- |
- |
|||
Dönem Ödevi |
- |
- |
|||
Laboratuvar |
- |
- |
|||
Diğer |
- |
- |
|||
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
50 |
|||
Ders
İçeriğinin Temel Alanlara Dağılımı (%) |
Matematik ve Temel Bilimler
|
- |
|||
Mühendislik Bilimleri |
70 |
||||
Mühendislik Tasarımı |
30 |
||||
Sosyal Bilimler
|
- |
||||
DERS PLANI
|
|
Hafta |
Konular
|
1 |
Tensör cebiri ve transformasyon |
2 |
Gerinim analizleri |
3 |
Gerilme analizleri |
4 |
Gerilme analizleri. |
5 |
Bünye denklemleri |
6 |
Elastisite Teorisinin Temel Denklemleri. |
7 |
Düzlem Elastisitenin Genel Teorisi |
8 |
Gerilme Fonksiyonları.
Airy Gerilme Fonksiyonu. Sınır Koşulları. |
9 |
Elastisite
problemlerinin formulasyonu |
10 |
Elastisite problemlerinin formulasyonu: Polar
koordinatlar |
11 |
Temas mekaniği |
12 |
Termal problemler |
BÖLÜM DERS PROGRAMI İLE DERS ARASINDAKİ İLİŞKİ
|
||||
|
Program Kazanımları
|
1
|
2
|
3
|
1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini
uygulama becerisi |
|
|
√ |
2 |
Deney tasarımlama ve
yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi |
√ |
|
|
3 |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir
sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama becerisi |
√ |
|
|
4 |
Disiplinlerarası
takımlarda çalışabilme becerisi |
√ |
|
|
5 |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle
etme ve çözme becerisi |
|
|
√ |
6 |
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma |
√ |
|
|
7 |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi |
|
√ |
|
8 |
Mühendislik çözümlerinin, küresel ve toplumsal
boyutta etkilerini anlamak için gerekli geniş kapsamlı eğitim |
√ |
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve uygulayabilme becerisi |
|
√ |
|
10 |
Çağın sorunları hakkında bilgi |
|
√ |
|
11 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan
teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi |
|
|
√ |
Dersin katkısı : 1:Hiç yok
2:Kısmen 3:Tümüyle |
Düzenleyen : Doç.
Dr. Mehmet